VMI (Vendor managed inventory)

Ons beheer, u geen zorgen meer.

Magazijnbeheer op locatie

Wij zijn expert op het gebied van technisch magazijnbeheer en bieden hierin maatwerk. Deze uitgebreide service wordt ook wel VMI (Vendor Managed Inventory) genoemd. Zo kunnen we het magazijn inrichten en beheren volgens uw wensen en behoeften, zodat u zich kunt focussen op de kernactiviteiten van uw bedrijf. Bijkomende (financiële) voordelen om magazijnbeheer uit handen te geven:

Bijkomende (financiële) voordelen magazijnbeheer uit handen geven:
• Het aantal handelingen neemt af;
• De voorraad- en rentekosten gaan omlaag;
• Het aantal inkooporders wordt gereduceerd;
• De voorraad wordt efficiënt bepaald en ingericht met minimale en maximale voorraden.

Voor het inrichten van magazijnbeheer zijn er veel verschillende mogelijkheden. Zo kunnen we voorraadbeheer toepassen in een bestaand magazijn, maar we kunnen ook de inrichting van een compleet nieuw magazijn verzorgen met kasten, stellingen en magazijnbakken.

Ook is het mogelijk om het magazijn in te richten met geautomatiseerde voorraadsystemen, zoals met een vendor kast. Op deze manier zijn artikelen zoals gereedschappen, pbm’s en andere verbruiksartikelen 24 uur per dag beschikbaar. Gebruikers kunnen, door middel van een persoonlijke code of badge, de gewenste artikelen uit de kast halen. Hiermee heeft u inzicht in het materiaalgebruik per artikel en/of per medewerker.

 

Er zijn veel verschillende manieren van voorraadbeheer.
Een greep uit de mogelijkheden:

• U beheert de voorraad zelf door het plaatsen van een bestelling per mail, telefoon, WhatsApp of via de webshop. Ook is het mogelijk om de benodigde voorraad op te nemen met behulp van een PDA scanner. Dit is een draagbare scanner die ontworpen is voor het scannen van barcodes in een industriële omgeving. Wij leveren vervolgens de bestelling en u bergt de ontvangen artikelen zelf op in het magazijn.

• Wij bezoeken u met een afgesproken frequentie. We bergen de bestelde producten netjes op in uw magazijn. Vervolgens maken we een ronde door uw magazijn. Aan de hand van vooraf vastgestelde minimale en maximale voorraden maken we vervolgens een nieuwe bestelling op, welke we tijdens het volgende bezoek leveren. Pehavo verzorgt ook projectmatige leveringen. Dit noemen we ook wel just-in-time leveringen. We zorgen ervoor dat alle benodigdheden voor een project verzameld worden en op het gewenste moment compleet uitgeleverd worden, zodat u hier geen omkijken naar heeft. Hiermee bespaart u op magazijnkosten, zoals extra ruimte en handelingskosten.

We gaan graag met u in gesprek over de vele mogelijkheden op het gebied van magazijnbeheer.

 

Informeer bij één van onze experts: 0412 622025